Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Ta vara på dagen!

Här i Norrköping (och i övriga Sverige) har det ju snöat massor och i dag har solen skinit dessutom! Efter jobbet tog jag barnen till en grillplats i närheten där det finns en liten backe där man kan åka snowracer samt en massa träd att klättra i. Medan barnen åkte nerför backen satt jag på en bänk och drack kaffe med en underbar utsikt över Bråviken.

image5

Jag hade en engångsgrill med mig och korv, korvbröd & varm o´boy.
Efter grillningen fick barnen leka med elden och det tyckte de var jättekul!

image6

Mitt MÅ BRA TIPS idag är........ fånga dessa ljusglimtar i tillvaron! Stressa inte hem och städa, tvätta, laga mat om det är härligt väder utan ut och njut..... det ger en massa ny energi som man kan använda när barnen lagt sig. Då kan man ju alltid sätta sig i pysselhörnan en stund hi hi hi.
Jag lovar, disken, tvätten och dammråttorna finns kvar men det kan man ju ta en annan dag!

Kram Petra
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Paula Wiktorell
skriven :

Så skönt det låter! Vi ses på fredag!

Kram Paula

2 Anonym
skriven :

tja.. nu har jag oxå gjort en blogg.. hhih=) blev så inspirerad av din.. kolla gärna=)