Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Bröllopsbox

Min kollega A ska på bröllop, men eftersom brudparet önskade sig pengar
till resa insatt på konto så ville de ändå inte komma "tomhänta".
En bröllopsbox blev lösningen!
Detta inlägg kommer att "översättas" så att A förstår vad jag menar hi hi hi...


Färgerna går i svart,grått,vitt. Mönsterpappret hittade jag på Panduro
och såg direkt att det skulle passa!


På locket sitter en vit sidenrosett, för att det skulle bli "paketaktikt".
Under rosetten en silvertag (tag=etikett) med ett hjärta på.
I blomman en silverbrad med blingsten (brad=påsnit).


När man tar av locket fälls de fyra sidorna ut, och varje flik är dekorerad på olika sätt......


Foto på brudparet (censurerat) med hjärtbård, halvpärlor och Love-brad.
Har använt samma papper som jag har på utsidan till insidan......


Bakom fliken m hjärtat på gömmer sig en dikt av Kahlil Gibran.......
eftersom vi inte har nån skrivare hemma var det bara att ta fram pennan ;)


Högst upp brudpar - stämpel från PP, gloss på rosorna för upphöjd effekt.
I fickan finns en tag att skriva hälsning på..........
Japp det var det, himla kul att göra så nu hoppas jag mottagarna blir nöjda!

Kram Petra

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Helen
skriven :

Vilken kul grej att ge bort när man ger bort pengar:)

2 Camilla
skriven :

Vilken superfin box!!!!

3 Petra & Emil
skriven :

WOW!!! Den var helt underbart fin!! Den här kan du vara stolt över och jag skulle bli såå glad om jag var mottagaren!! KRAM

4 Siv Rystedt
skriven :

Jättefint Petra, samma syfte som min men med olika budskap!!!!Morso

5 Anki Jarl
skriven :

Tack Petra. Den blev jättefin!

6 SofiaH
skriven :

Jättesnygg!!!

Vi ska snart på bröllop men jag tror inte att jag får ihop nåt sånt här snyggt inte...

7 Annelie
skriven :

Å va fin!

8 Nilla
skriven :

Du är duttig du!!!!!!!!!

Kram



Vill vara hos er i kväll (fredag)

SNYFT

9 Tesa/Therese
skriven :

Underbar box:)

Tack för dina rara ord.

Hoppas ni haft en fin påsk.

Kram Tesa