Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Ljuvliga Lavendel

I min trädgård har jag lavendel som växer så det knakar,
älskar dess doft och som ni vet är ju lavendel rogivande.

När barnen hade svårt att sova tog jag en smyckepåse och la i
lavendelblommor och blad, la det i örngottet och vips sov de som stockar....
Näevars, inte riktigt....... men gott luktar det:))



Vill även visa min grannes stämplade sommarljus.....


Visst är de fina!


Närbild på en fjäril...

Tänk på att dessa ljus kan ta eld (eftersom det är en servett insmält i ljuset).
Om man stämplar i nerkant på ljuset så är det ju ingen fara, då hinner man släcka
innan lågan kommer ner till motivet.
Annars har man dem till prydnad, vilket ju inte är fel!!!

Sommarkram Petra/Trollet

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida H
skriven :

Jamen hej vad mycket fint du har här!

Alltid kul att stifta nya bekantskaper här på nätet. HAr gjort en del ljus men mina blir alltid så plottriga...

TAck för din goa kommentar hos mig!

Kram Ida

2 Monica,Laban,Båten
skriven :

Hej Petra!

Är ofta inne och tittar på din blogg. Får alltid något bra tips som jag tar till mig eller så ändrar jag på någon liten detalj som passar mig och det jag har att tillgå. Så Varmt och Hjärtligt tack för alla bra och roliga tips. Ha det bra vi ses kanske någon gång.

Stor Kram Monica.