Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Decoupagekurs......

....fick jag i 40-års present av goda vänner, och idag var det dax!

Det var himla kul, så nu har man en ny hobby hi hi!!
Först fixade jag till ett glasägg, tänkte till påskriset....


Frostat lack, fick plats med tre hönor på ägget så fler bilder kommer...



Ska nog köpa fler glasägg........

Sen gjorde jag en påskvas/påsklykta.


Tyvärr suddigt foto, men jag har gjort den i 3-D. Ljuset står i lyktan/vasen
och runt de främre hönorna har jag frostad lack.


Här syns det lite bättre vad jag menar.


Baksidan målade jag i äggskalsvit sen satte jag dit en tupp.

Gjorde även ett glasfat, då satte man fast motivet på undersidan.


Målade med vitt först bakom/runt motiven och sen svart..... blänker en
massa eftersom det är ett glasfat.

Även sonen var med på kursen, hans alster ska jag oxå visa en dag!

Ha det bra - Kram Petra/Trollet

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

Vilka fina påskgrejor! Har också gjort lite decoupage även om det var länge sedan, men kul är det!!!