Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Make-up kurs!

I söndags var jag hos min Handledare i Forever, Bettan, och lärde mig lägga en make-up. Vi har en underbar Collection som heter Flawless by Sonya som inte innehåller något nickel eller parfym!
Jag kom till Bettan helt osminkad, och vi drog igång förvandlingen direkt......
Bettan tog lite foundation (rosa beige nr 378) i en sked, blandade med sunscreen lotion med foundationborste och penslade på ett jämnt lager.
Sedan fick jag light medium finishing powder så huden blev matt och sidenlen. Den gör även så att rouge och ögonskugga fäster! Som bronzer har jag natural Mineralfoundation (411). På sommaren när man har lite färg kan man ha enbart Mineralfoundation, den kan nämligen användas ute i solen!
Där var alltså grunden klar och dax för rouge! Jag fick det applicerat uppe på "skrattknölarna". (Mia 392) Ögonskugga (waterfall 398) och på ögonbrynen (sand dune 399) fick jag också en skugga. Anledningen till att valet inte blev penna på ögonbrynen är att de gärna "svettas" av kroppsvärmen......
Så var det dax för det sista.....läpparna! Jag fick först läpparna (alure 421) och sedan lipstick (copper 408). Som extra finish lipgloss mitt på över och underläppen för att ge effekt (orange glow). Det var jättekul att bli sminkad, nu vet jag ju hur man gör med allt 😊, aldrig försent att lära gamla hundar sitta....
Kram Petra/Trollet
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: