Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

2 nya LO´s...............

.........har det blivit här hemma.
Den första handlar om min Papparabatt som jag har anlagt i trädgården.
Känns skönt att ha en plats här hemma när man inte alltid kan/vill åka till kyrkogården.


Valde neutrala färger...


Har stämplat PAPPARABATT och lagt crackle paint på.


Har gjort en egen mask (heter det så?) av ett hjärta, svirlat runt och även
fått med den lilla fågeln som flyger.....tyckte det blev så symboliskt.


Har lagt grönt silkespapper bakom fotot, sick-sack band blev dekoratiner till blommorna.

Nästa LO fick bli gladare:)
Handlar om mina ALSKADE BARN!!!!


Här ar det mer färg.....lite åt det våriga hållet, man längtar ju nu!


Blandade chipboardbokstäver, man har ju inte helt kompletta hi hi hi.
Målat dem med brun akrylfärg, stämplat svirlar på och glossat - så som jag jämt gör:)
Fågelpappret är så sött, jag klippte även ut fåglar och satte lite överallt på LO´n.

Det var det, en om sorg och en om glädje!
Visst är det bra när man kan scrappa om sina känslor?
Har nämligen haft en pappa-svacka ett tag och bara toksaknat honom.
När jag gjorde LO´n var det som om det tunga lättade....låter kanske
konstigt men så var det.
Nå´n som varit med om samma sak?????

Kram Petra/Trollet

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

Jättefina LO:s båda två. Tror att det är en bra form av sorgebearbetning att skapa ngt. Gillade verkligen att du gjort en "pappa-trädgård"!!! Färgerna på LO:n om dina barn var kanonläckra. Fick en verkligen att längta till våren! Ha det gott!

2 AnnSofie
skriven :

Ja, det var ett år sedan i förra veckan som pappa hastigt gick bort. Jag får mycket tröst av att scrappa bilder som han är med på. Det behöver inte vara om honom direkt, utan det räcker att han finns där i ett hörn bara. Känns som om jag då bevarar minnena lite bättre, även de vardagliga händelserna. Vissa dagar kan det även vara tröst att bara titta på bilder där han är med utan att det blir någon LO gjord, eller så tittar jag igenom färdiga LOer för den delen.

Kram

AnnSofie

3 Gurkiss Scrappande
skriven :

FIna LO´s du gjort.



Ha de gott.

Kram Gurkiss

4 SofiaH
skriven :

Oj, vilka snygga LO:s du har gjort! Hjärtat var bara för snyggt!!

5 roolz
skriven :

tack.. =)

6 Kamilla
skriven :

Jättefina LO:s du har gjort, och visst känns det bättre om man får scrappa lite om dem man älskar och saknar...

Rabatten ser helt fantastisk ut!!

Kram kram