Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Att vara Mamma är inta alltid lätt......

Idag ringde Dennis från skolan för att han var sjuk, och
naturligtvis åkte jag och hämtade honom.
Tyckte det var märkligt att han var dålig igen, var ju hemma tor-fre med honom
men i helgen har han varit piggelin!!!!!!
Hemma hade han 38,4 samt en dj..la huvudvärk.
Febern steg och när han hade 40.2 fick han 2 panodil. När en timme gått hade febern
ÖKAT till 40.8........... då blev jag lite orolig och ringde 1177 för att se vad jag skulle göra.
Hej och hå säger jag bara......det telefonsamtalet slutade med att Tant
Sjukvårdsrådgivning skickade en AMBULANS hem till oss!!!!!!
Gissa om Mammatårarna sprutade................
Mormor fick rycka in och hämta Melina (TACK) och så bar det iväg.....

Väl framme på hospitalet konstaterades det att han inte hade
hjärnhinneinflammation som de hade misstänkt - PUH
men läkaren misstänkte då lunginflammation..........
Prover togs och väntan kändes LÅÅÅÅÅÅNG!

Glädje - det var bara virus.......
skönt att få åka hem........

Tänk så märklig en dag kan bli, vinka av de små liven vid bussen,
åka till jobbet, hämta sjukt barn i skolan, åka ambulans och nu....
HELT TOM!
Sonen är matt och hängig, men inte dödssjuk som jag faktiskt trodde ett tag!

Känns därför helt OK nu att va´mamma, men förut var jag så liten så......

Var rädda om era små älsklingar

Kram Petra

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 tant fia
skriven :

Fyy faan vad läskigt!!!Kram Från Tant Fia

2 Morfen
skriven :

Fy vad läskigt, ryser och våndast genom berättelsen.. Förstår att du är en trött och lycklig mamma som har alla barnen hemma just nu. Vad skönt ändå att de tog det på allvar på rådgivningen för tänk om det verkligen hade varit hjärnhinneinflammation. Kram på dej!!