Pulkautflykt!

Alliz kom på fredagen till oss, och på lördagen stack vi iväg
till en backe i närheten för pulkaåkning.
Bilen var så hemsk, så hemsk....... hon spjärnade emot när vi försökte lyfta in henne
och sen låg hon och skakade hela bilturen.
Tur att det bara var en färd på 5 minuter!!!


101211, första dan vi släppte Alliz lös...... det var inga problem för hon höll sig
precis nära mig hela tiden.


Tittut Matte....... mina ben är perfekta att ställa sig emot!


Skönt att krypa upp i en famn och få mysa lite när man är en liten voffe!

Vi var ute ca en timme med Alliz den här dagen och hon gick efter mig
hela tiden, eller satt uppe i mitt knä.

Som ni förstår så hade hon redan här - dag 2 - tagit ett rejält kliv in i hjärtat!!!!!



Det som var tufft med Alliz i början var att hon inte var van med "vanliga hundaktiviteter".
Gå på promenad var urläskigt...... många otäcka ljud så hon blev livrädd och höll på att hoppa
ur skinnet.......
När vi träffade folk blev hon vettskrämd, hon var ju mest van att människor
är elaka.
Då började jag med operation Lära Alliz gå på promenad!!!
Under promenaderna (var tredje timme) pratade jag med henne, sjöng
(stackars grannar) och om vi träffade någon så bad jag att de skulle sätta sig ner så
Alliz fick hälsa....... men först var ju jag tvungen att hälsa:)
Sakta men säkert kom framstegen men hon kan fortfarande bli rädd på våra
promenader, men då räcker det att jag säger att det är OK så lugnar hon ner sig!!!!


Liten och rädd - men med en stor vilja att anpassa sig, det är vår Alliz!!!!

Tur att jag haft mina grannar Marianne, Thomas & Katja......
det var de som såg till att Alliz blev placerad här, och utan deras stöd
och uppmuntran hade det varit svårt!!!!!

//Petra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0