Höst med Alliz

Hösten har kommit på fullt allvar, men Alliz njuter av att vara ute i den klara friska luften!


Här står Alliz och kollar in när Lillhusse åker skateboard


Här är Alliz med när Dennis kör sin radiostyrda bil, spåren syns tydligt
i gruset!
Alliz är inte ett dugg rädd för bilen, när den kommer susande förbi henne,
tror inget skrämmer henne nu..... hon är med när jag kör gräsklipparen och trimmern
och verkar inte tycka det är läskigt alls.
När hon kom till oss för 10 månader sen hoppade hon högt för minsta lilla ljud.


Alliz älskar våra promenader runt Ekbacken.......


Prassel med tassarna i höstlöven.......
Jag har nästan aldrig koppel på Alliz, hon är så duktig på att komma på kommando,
det värmer i mattehjärtat!!!

För 10 månader sen var ju Alliz inte van att gå på promenader.......
Hon gick bara rakt fram..... en meter bakom mig och förstod nog inte riktigt
vad det var som hon skulle göra.......
Hon luktade inte ens på marken, som hundar tycker är så kul.....
Jag hade nosövningar men henne, satte fast korv i barken på träd osv...... och NU
vet hon minsann vad man har nosen till!!!!!


Den ihåliga eken luktar jättegott - kanske en hanhund varit där????


Älskar den här bilden..... små söta Alliz-spår på bron......

Voff och kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0