Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Påskkort med nyhandlade saker!!!!!!

Halloj!
Slutade tidigt idag och åkte med Melina & Mammsen till PysselPassion.
Gissa om det handlades? Japp, såklart!
Med mina nyhandlade saker tillverkade jag ett hastigt Påskkort när jag kom hem.
Ni vet hur det är - man vill prova ALLT DIREKT!


Stämpeln "Agnes matar pippin" är från PP och målad med distresser.
Blommorna i vårfärger köpte jag idag hi hi - likaså stämpeln med GLAD PÅSK.


Ser ni det kanonfina bandet - det är liksom swirlar i det och det bara skrek att det ville bo hos MIG!


Sen visade Ulrika (på PP) att de fått hem sammet i burk med glitter i.......
Jaha, en 6-pack sånt fick oxå flytta hem till mig!
Eftersom jag inte visste riktigt hur man gör med det så gjorde jag det enkelt för mig.
I blommans mitt satte jag glue-dot och därpå fastnade sammeten jättebra!
Nå´n som har andra tips? Skriv gärna det under kommentarer!

När jag var i stallet hälsade jag på fåren och gissa om jag blev glad när ett alldeles nyfött lamm låg där!
Jag blev förste lammorska, och fick bära det lilla våta lammet till ett hörn i fårhuset
och hägna in en liten "fyrkant" till dem.


Ser ni så sött, det är så fantastiskt i djurens värld, de bara vet hur de ska ta hand om sina små.
Det lilla lammet reste sig efter bara några minuter och hittade käket ganska omgående!
Visst är det helt otroligt!!!!!!

Ha det gott alla - Kram Petra
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Åh nu blev jag sugen på sammeten! Vet inte hur man använder den dock...

2 Mahlin
skriven :

HEj söta du! Jättefint blev det och jag älskar det där bandet jag med!



Sammeten och glittret och det används i princip som embosspulver.. fast använd din limpenna! Det finns också en stämpeldyna på PP som är som Lim.. man stämplar med den så fyller man på glittret i limmet och så sitter det där.. som en embossdyna fast ingne värme svamlar det är bäst vi går och sover istället.. KRAM

3 Mahlin
skriven :

just ja.. hur ska det gå på lördag nu då? då måste du ju shoppa ännu mer.. nya stämplar locka locka

4 Nilla
skriven :

Rackarns! Måste man till PP nu också!

Vad synd! Ha HA