Trollets pyssel

Här kommer jag visa en del av mina alster jag gör samt annat som händer i vårt liv!

Urnsättning i Bråviken

Igår var det dagen då min brors urna skulle sänkas i Bråviken. Det jag inte visste innan var hur jobbigt det var att hämta sin bror på krematoriet......... Dagen igår bjöd på storm och regndroppar samt en molnig himmel.......men vi åkte ut som bestämt! Vår vän Tomas körde båten och vi var 10 st som var med. När GPS'n visade rätt koordination enligt intyget från länsstyrelsen kastade Benka ankaret och då blev det lungt på Bråviken och solen kom fram. Häftigt va? Benka tog ett foto på mig innan urnsättningen, ett foto som jag är glad att han tog......
Nedsänkningen påbörjades och det var oerhört tufft, men samtidigt vackert! Åke ville verkligen bli begravd i sjön. Alla kastade i rosor och vi satt länge och såg hur de guppade iväg, vackert!!!!!!
Sen åkte vi till bryggan och hade picknick och vår präst närvarade och knöt ihop det hela. Det blev en underbar dag att minnas för oss alla som var med! Idag har jag planterat ett ÅKETRÄD (en blodlönn) som jag fick av våra gemensamma vänner. Planterade även en miniros som jag fick igår så nu har jag en egen plats i trädgården för min bror.
Tycker det blev fint och symboliskt med betonghjärtat, fyren, ankaret och lyktan. Var rädda om varandra, en dag kan det vara försent........ Kram Petra/Trollet
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: